En yleensä osta Kartanon perunalastuja. Ne on liian kalliita, eikä mitenkään erityisen hyviä minun makuuni. Halvemmallakin saa hyvää. Ostinpa sitten kuitenkin testiin Pirkan Maalaisperunalastuja, jotka ovat siis vähän niinkuin Kartanon sipsit. Ovat halvempia ja minusta selvästi parempia. Pohjustukseksi tähän voisin kertoa pienen tarinan.

Nimittäin jos minusta joskus tulee esim. keikkaileva artisti, tiedän ainakin yhden asian, mitä raiderissani tulee olemaan. Se on ehjät ja isot, täydelliset sipsit. Minulla on kamala viha sipsipussien sipsinmurulle, pikkusipseille sekä haljenneille sipseille. Eli joku surkea keikkapaikan työntekijä saisi kumihanskat kädessä valikoida minulle kulhoon vain täydelliset sipsit, ettei huippuartistille tule paha mieli :D

Mutta siis vaikka hajonneet sipsit vihastuttaa minua, syön ne kyllä, eihän nyt syötävää voi roskiinkaan heittää, mutta sisälläni on aina itänyt unelma sipsipussista, jossa sipsit olisivat pääosin täydellisiä. Ja perskuta, löysin sen! Nimittäin nämä Pirkan maalaissipsit olivat lähes kokonaan täydellisin muotovalioita, sipsimuruakaan ei ollut kuin nimeksi pussin pohjalla. En tiedä, oliko tämä vain yhden pussin onnenkantamoinen, vai jokin mystinen uusi sipsinkovetusaine, jolla sipsit saadaan pysymään ehjinä kuljetuksessa. Aivan sama, oli ihana syödä täydellisyyttä hipovia sipsejä!

Mausta en niin osaa sanoa, ihan perussipsiä minusta, mutta kun rakenne oli noin täydellinen, olin täysin tyytyväinen. Pakko testata lähiaikoina uudestaan, onko seuraavakin pussi täynnä täydellisyyttä.